Steg för steg

Jag personligen älskar att titta på hur andra jobbar med sina teckningar, och tycker nästan att processen är roligare att se än själva slutresultatet. Därför tänkte jag passa på att bjuda på ett till "steg för steg"-inlägg. Hoppas att det kan vara intressant att se :)
 
 
Här har jag skissat upp motivet - Linn Olsson (www.linnolsson.se) och hennes häst Morris Moor. 
 
 
Jag valde sedan att lägga allt fokus på Morris. Här har jag redan hunnit lägga på ett antal lager, och har även börjat jobba lite med kontrasterna. 
 
 
Bilderna ser inte mycket ut för världen när man endast har lagt på ett det grundläggande lagret. Ser ni det ljusa området på hästens huvud, till exempel? Där gäller det att ha tålamod och intala sig själv att det blir snyggt om några timmar ;)
 
 
Här är Morris så gott som klar - det är bara några detaljer som ska ändras eller framhävas. Jag har dessutom börjat lägga mer fokus på Linn. Hennes hår har fått den första färgläggningen och väntar nu på mer detaljer. 
 
 
Här ser ni den färdiga teckningen. Visst är det stor skillnad mot föregående bild?
 
 
Konst | |
#1 - - Vanessa:

Gud vad duktig du är!!!!

Svar: Tack så jättemycket! :D
Adrawing

#2 - - Kristin:

Sjukt duktig!! :D

Svar: Tack snälla! :D
Adrawing

#3 - - Alma:

gud va duktig du är! superfint!

Svar: Tack så mycket! :D
Adrawing

Upp