Calendar in the making

 
Detta är min lilla akvarellåda. Den innehåller precis de färger jag behöver när jag målar. Det är mycket grundtoner, och dessa kan jag sedan blanda på alla tänkbara sätt. Valmöjligheterna är många när man arbetar i akvarell!
 
 
 
Penslarna - det viktigaste verktyget. Älskar dessa. De är fantastiskt mjuka och följsamma. 
 
 
Här har jag precis börjat lägga det första lagret. Jag stryker försiktigt med penseln över den håliga tejpen (eller vad det nu är ;) ), för att få det härliga mönstret. Jag fortsätter såhär över hela pappret. 
 
 
När första lagret är torkat och klart, fortsätter jag med nästa. Jag använder mig av olika nyanser och färger för att få det utseende jag önskar.
 
 
Sedan är det bara texten kvar. Även här jobbar jag med olika nyanser och färger. 
 
 
Enkelt att fixa, och roligt att ha!
 
 
 
 
Konst | |
#1 - - Alice:

Snygg kalender! :D

Svar: Tack! :D
Adrawing

Upp