Pluggtisdag

God morgon!
 
Jag sitter i soffan, inlindad i en gosig filt med datorn i knät och tusen papper bredvid mig. Älskar att plugga här! Det känns liksom inte alls särskilt jobbigt då, eftersom jag faktiskt får en mysmorgon på köpet. Det bästa är att ha en härlig spellista från Spotify på i bakgrunden, så förhöjs mysfaktorn automatiskt :) Jag ska sitta här i någon timme till, innan jag tänkte ge mig ut på en promenad. Det är viktigt att lufta hjärnan lite då och då!
 
Men innan jag pluggar vidare tänkte jag dela med mig av två bilder som jag hittade när jag googlade runt bland inspirationsbilder. Jag tycker att det är nyttigt att läsa sådana här citat ibland, eftersom de har en tendens att sätta livet i perspektiv. Det är klart att det suger att plugga vissa dagar (eller en stor del av tiden, hehe), men då gäller det att påminna sig själv om varför man gör det. Vad målet med pluggandet är. Och sätter man det i perspektiv på det sättet, inser i alla fall jag att det är så värt det. Det är bara att härda ut och njuta när man får sin belöning sen!
 
 
 
 
 
Nu fick i alla fall jag en ökad dos av inspiration, så den ska jag se till att utnyttja till fullo idag. Dags för pluggmaraton! Hoppas att ni får en fin tisdag!
 
Konst | |
Upp